Bunăstare: emoțională, fizică, mintală, spirituală (persoana în întregul ei)
Progres academic
Comunitate activă
Valori
ÎNCREDERE
NU: În ziua de azi nu poți avea încredere în nimeni.
DA: Încrederea începe cu mine.
CURAJ
NU: Capul plecat sabia nu-l taie.
DA: Am inițiativă să acționez, chiar dacă mi-e frică.
BUNĂTATE
NU: Dacă ești bun, ai de pierdut.
DA: Dăruind, vei dobândi.
BUCURIE
NU: La școală merg că trebuie.
DA: La școală merg cu drag.
Paradigme
COMUNITATE
NU: Fiecare e pe cont propriu!
DA: Când împreună ne e bine, atunci și mie mi-e bine.
RESPONSABILITATE
NU: Doar unii au responsabilități.
DA: Sunt responsabil de alegerile mele.
SCHIMBARE
NU: Pentru a îmbunătăți școlile trebuie să se schimbe sistemul.
DA: Schimbarea începe cu mine.
MOTIVAȚIE
NU: Profesorii controlează și direcționează procesul de învățare.
DA: Profesorii susțin elevii să-și conducă propriul proces de învățare.
EDUCAȚIE
NU: Ne concentrăm pe rezultate academice.
DA: Dezvoltăm persoana în întregul ei.
POTENȚIAL
NU: Doar unii pot și contează.
DA: Fiecare om poate și contează.
Responsabilitate Personală
PRACTICI
Dezvoltare profesională
Formare profesională continuă
Formarea personalului nou
Formarea directorilor
Formarea tinerilor profesori
Dezvoltarea elevilor
Lecții directe „Cele 7 Deprinderi”
Ședințe cu părinții conduse de elevi
Fiecare elev are rol de lider
Consiliere pentru viitorul profesional
Programe de formare pentru părinți
Fiecare adult contează
Personalul administrativ este implicat în schimbare
Profesorii și personalul administrativ sunt modele de urmat pentru elevi
REZULTATE
Crește gradul de satisfacție al personalului școlii și al părinților în relația cu școala.
Crește gradul de retenție a elevilor și personalului din școală.
Prezența ambilor părinți la întâlnirile cu elevii și adulții din școală crește. Profesorii și părinții devin suport real în dezvoltarea copilului.
Elevii devin mai responsabili, atât acasă, cât și la școală.
Școala îl ajută pe fiecare elev în parte să se descopere și să își aleagă drumul în viață, în funcție de talentele pe care le are.
Fiecare școală are planuri individuale de dezvoltare profesională, bazate pe misiunea și viziunea școlii.
Diversitatea este valorificată.
Bunăstare
emoțională, fizică, mintală, spirituală (persoana în întregul ei)
PRACTICI
Cultura bunăstării
Echipa Încrederii Profesori
Transformarea mediului fizic
Limbaj comun
Mediul emoțional
Dezvoltare personală pentru adulți și elevi
Misiunea și viziunea școlii
Implicarea elevilor în școală
Echipa Încrederii Elevi
Vocea elevilor este auzită și integrată în schimbările din școală
Evenimente și proiecte coordonate de elevi
Relații de încredere
Lucru în echipă elevi și profesori
Planificare și reflecție în colaborare
Putem repara: rezolvarea conflictelor
Elevii dau feedback
REZULTATE
Elevii au mecanismele necesare prin care își fac vocea auzită și sunt incluși în procesul de luare a deciziilor la nivelul școlii.
Elevii se simt văzuți, apreciați și ascultați de colegi și profesori, fără să se simtă judecați, și dezvoltă relații sănătoase în școală, învață să își gestioneze emoțiile, ceea ce contribuie la scăderea posibilității apariției bullying-ului.
Școala devine un spațiu cu un nivel mare de încredere, unde vocea fiecărei persoane este auzită, iar potențialul fiecăruia este cultivat și manifestat.
Școala îi sprijină pe elevi să se simtă în siguranță pe plan emoțional, sprijiniți în dezvoltarea lor socio-emoțională, și stimulați academic.
Conflictele și conversațiile dificile sunt gestionate fără critică, rușine, victimizare, sau izolare, cu deschidere, curiozitate și aplecare spre identificarea de soluții.
Transformarea mediului fizic e vizibilă.
Gradul de anxietate și depresie în rândul profesorilor scade, iar nivelul foarte mare de competiție nesănătoasă între elevi este mult diminuat.
Progres academic
PRACTICI
Atingerea obiectivelor
Obiective pe școală
Obiective pe nivel
Obiective ale personalului
Elevii își conduc propriul proces de învățare
Obiective ale elevului
Atenția îndreptată pe progresul fiecărui elev
Relațiile de încredere între elevi și profesori sprijină procesul de învățare
Elevii sunt încurajați să-și exprime întrebările, ideile, emoțiile
Lecții memorabile
Acorduri câștig-câștig prin implicarea elevilor
Profesorii văd valoarea în fiecare elev și în fiecare coleg
Raport feedback 5:1 (5 comentarii pozitive la 1 comentariu negativ)
Altfel de lecții (30/70 și conduse de elevi)
REZULTATE
Modul de predare la clasă se schimbă. Elevii sunt inspirați să învețe.
Profesorii cred în progresul fiecărui elev, astfel fiecare elev reușește.
Profesorul este atent la progresul fiecărui elev, la fiecare materie, astfel încât fiecare elev știe de ce învață.
Procentul lecțiilor conduse de elevi crește.
Elevii își asumă propriul proces de învățare. Rezultatele academice ale fiecărui copil cresc.
Prezența elevilor în școală crește.
Rata abandonului școlar se reduce. Rata de tranziție de la un ciclu la altul și cea de absolvire a școlii crește.
Comunitate activă
PRACTICI
Dezvoltarea relației cu părinții:
Echipa Încrederii Părinți
Comunicarea cu familia
Elevii îi învață pe cei de acasă
Proiecte și evenimente coordonate de părinți
Dezvoltarea relației cu mediul de afaceri:
Reprezentanții mediului de afaceri sunt implicați în activități din școală și susțin evenimentele organizate la nivelul școlii
Mediul de afaceri oferă oportunități de internship pentru elevi
Reprezentanții mediului de afaceri transferă competențe și abilități către mediul educațional
Implicarea în comunitate:
Proiecte școlare conectate cu nevoile reale din comunitate
Proiecte inițiate de școală cu implicarea membrilor comunității
REZULTATE
Părinții aplică și acasă aceleași principii de dezvoltare de care elevii se bucură la școală.
Crește implicarea părinților și a mediului de afaceri în viața școlii.
Gradul de implicare al profesorilor în activități și în comunitate crește.
Crește numărul de oportunități de învățare non-formală, prin proiecte care contribuie la dezvoltarea comunității.
Elevul devine conștient de mediul înconjurător, de comunitate, de factorii care-i impactează viața și se implică voluntar în rezolvarea problemelor sociale.
Crește nivelul de educație financiară și de abilități de viață ale elevilor.
Adulții și elevii din școală beneficiază de transferul de bune practici provenit din mediul de afaceri.
Practici și rezultate transversale
Reputația școlii va fi în creștere
Trecerea cu succes peste inspecțiile ARACIP
Profesorii și elevii vin cu bucurie la școală
Evenimente și proiecte la nivelul școlii, realizate cu implicarea și contribuția profesorilor, elevilor și părinților
Evenimente: Săptămână tematică—în toată școala, simultan, leadershipul e la elevi: aceștia crează și coordonează activitățile
Reflecții și evaluări de tip „Plus/Delta”
Fii parte din Școala Încrederii!
Dacă vrei să faci parte din procesul nostru și să afli mai multe detalii despre program, trimite-ne un mesaj.
Școala Încrederii utilizează fișiere tip cookie pentru a personaliza și îmbunătați experiența dumneavoastră pe website-ul nostru. Politica de utilizare cookiesACCEPT
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.