Misiunea, viziunea și valorile
Misiunea noastră
este să transformăm sistemic modul în care se face educație în România și ne dorim ca fiecare copil să se simtă văzut, auzit și în siguranță la școală.
Viziunea noastră
Transformăm școlile din România în comunități care îi încurajează și îi sprijină pe elevi să progreseze și să-și atingă propriul potențial.
Valorile noastre
Încredere
Construirea și menținerea încrederii între toți membrii comunităților noastre, atât elevi, cât și profesori și părinți, asigurându-ne că fiecare copil este valorificat și sprijinit în călătoria sa de învățare și (auto)descoperire.
Leadership
Dezvoltarea abilităților de leadership atât la elevi, cât și în rândul cadrelor didactice, promovând o cultură școlară bazată pe sprijin, unde toată lumea poate da dovadă de leadership prin propriul exemplu și își poate asuma responsabilități.
Incluziune
Crearea unui mediu în care fiecare copil se simte văzut, auzit, și sprijinit.
Comunitate
Încurajarea implicării active și a dezvoltării relațiilor sănătoase în cadrul comunității școlare, între elevi, profesori și părinți.
Grijă
Cultivarea unui mediu bazat pe sprijin și grijă, în care atât elevii, cât și adulții se simte valorificați, respectați și susținuți.
Wellbeing
Prioritizarea bunăstării emoționale, fizice, mentale și sociale a elevilor și a adulților, întrucât progresul academic și dezvoltarea personală merg mână-n mână cu
wellbeing-ul.
Învățare continuă
Accentul pus pe formare și progres pentru profesori și elevi, chiar și în afara mediului școlar.
Teoria Schimbării
Suntem de părere că schimbarea începe cu fiecare dintre noi.
Iar când vine vorba de educație, schimbarea pe care ne-o dorim se bazează pe convingerea că transformarea modului în care se face educație, școală cu școală, duce la îmbunătățiri pe termen lung și la schimbarea întregii societăți.
Prin concentrarea pe învățarea socio-emoțională, dezvoltarea abilităților de leadership și practicile restaurative, creăm școli în care elevii sunt cu adevărat bine.
Abordarea noastră include:
Dezvoltare profesională
Instruirea cadrelor didactice pentru a adopta practici eficiente de predare, asigurându-ne că au cunoștințele necesare pentru a-și învăța și îngriji elevii.
Instruire în leadership
Sesiuni de training pentru directorii de școli pentru a-și dezvolta abilitățile de conducere, promovând o cultură a încrederii, integrității și perseverenței.
Practici restaurative
Implementarea unor abordări restaurative pentru gestionarea conflictelor și construirea relațiilor sănătoase, bazate pe grijă și sprijin.
Implicarea familiei
Implicarea familiilor în procesul educațional pentru a consolida comunitatea școlară, promovând un mediu colaborativ și incluziv.
Școala Încrederii își propune să schimbe paradigmele înrădăcinate în sistemul românesc de stat, de la metodele tradiționale de educație la o abordare holistică centrată pe elev.
Ne concentrăm pe:
Predare
Predarea materiei pentru a lua 10 la examen vs. predare centrată pe elev.
Trecerea de la o abordare centrată pe rezultate la examene la una centrată pe copil și nevoile acestuia, subliniind autenticitatea, încrederea și starea de bine.
Rezolvarea conflictelor
Abordare punitivă vs. Abordare restaurativă: înlocuirea măsurilor punitive cu practici restaurative pentru a creea o cultură a empatiei și înțelegerii.
Imagine de sine
Stimă de sine scăzută vs. autenticitate și încredere: încurajarea elevilor să își dezvolte încrederea și o imagine de sine pozitivă.
Conectare
Izolare vs. Conectare: crearea unui mediu în care elevii să se simtă conectați și implicați.
Abilități socio-emoționale
Lipsa lor vs. Wellbeing: Prioritizarea dezvoltării abilităților socio-emoționale pentru a asigura starea de bine și de siguranță fizică și psihologică a fiecărui elev.
Ce schimbăm în școli?
Pentru noi, fiecare copil, din fiecare școală are o voce.
Ne dorim să transformăm școlile în spații în care copiii nu doar să aibă succes academic, ci și să fie pregătiți emoțional și social pentru viitor.
Ambiția noastră
Ambiția noastră este condusă de convingerea neclintită că fiecare copil din fiecare școală contează. Ne imaginăm un viitor în care valorile și practicile Școlii Încrederii sunt profund ancorate în sistemul educațional românesc, asigurându-ne că fiecare copil are oportunitatea de a se dezvolta.
Concentrându-ne pe schimbări durabile și pe extinderea impactului nostru, urmărim să:
Creștem numărul de școli ale încrederii:
De la 284 de școli la 1200 până în 2030, ajungând la 20% din instituțiile de învățământ din România și asigurându-ne că fiecare copil are acces la un mediu de învățare bazat pe sprijin și grijă.
Îmbunătățim eficiența programului:
Să ne optimizăm practicile pentru a ne concentra pe cele mai eficiente intervenții, reducând numărul de practici specifice de la 39 la 17, și asigurându-ne că eforturile noastre fac o diferență profundă în viața elevilor.
Promovăm sustenabilitatea pe termen lung:
Să dezvoltăm experți și formatori interni în cadrul școlilor pentru a asigura implementarea durabilă și îmbunătățirea continuă, creând un efect de domino de care să beneficieze generații întregi de elevi.
Promovăm sustenabilitatea financiară:
Să ne implicăm în eforturi constante de strângere de fonduri pentru a sprijini extinderea și îmbunătățirea programului nostru, asigurându-ne că putem ajunge la fiecare copil care are nevoie de noi.
Reducem durata programului:
Începând cu noile generații de școli, să reducem perioada de implementare de la 5 ani la 3 ani, asigurând o integrare mai rapidă și mai eficientă a practicilor noastre, astfel încât copiii să poată începe să beneficieze mai devreme de o experiență educațională transformatoare.