Testimoniale

În anul 2011, Regele Mihai și-a încheiat discursul în Parlamentul României spunând: “Nu văd România de astăzi ca pe o moștenire de la părinții noștri, ci ca pe o țară pe care am luat-o cu împrumut de la copiii noștri”.

Ca fiecare părinte, am făcut alegerile care le-am considerat a fi cele mai bune pentru copiii mei dar, dacă ne dorim ca ei să crească într-o societate sănătoasă, care recunoaște, respectă și promovează valorile, o societate capabilă să creeze oportunități, să anticipeze obstacolele și să găsească soluții, atunci ceea ce am făcut până acum nu nu este suficient. Am considerat întotdeauna educația ca fiind un element cheie pentru progresul oricărei societăți, cu condiția ca aceasta să fie capabilă să se adapteze schimbărilor din jur. Astăzi, aceste schimbări, sunt mai dinamice ca niciodată și nu am nici o îndoială că, pentru copiii noștri, acest proces se va accelera. Este necesar să vedem în școală un partener și împreună, să găsim modalități prin care să le oferim copiilor instrumentele de care vor avea nevoie pentru a crede în ei înșiși și pentru a obține succes. Copiii trebuie să se simtă în siguranță în școală, trebuie să creăm în jurul lor un mediu de susținere în care fiecare să își dezvolte armonios abilitățile sociale și emoționale, în care să fie încurajați să gândească, să-și recunoască propriile sentimente și sentimentele celor din jur astfel încât să reacționeze, în maniera potrivită, în situații critice dar nu numai. 

 “When educating the minds of our youth, we must not forget to educate their hearts.” – Dalai Lama. 

Cred cu tărie că, în România, sunt mulți profesori care își doresc să aducă schimbarea în școlile din care fac parte, profesori care știu că “educarea minții și a inimii” sunt compatibile și complementare. România are nevoie de lideri capabili să conducă nu doar prin cunoștințele dobândite dar și prin emoții și valori adevărate, acesta fiind singurul mod prin care vă crește calitatea vieții, aducând bunăstare și siguranță în jurul nostru. ste nevoie de programe care să lege procesul de “învățare academică” de cel de “învățare socială și emoțională”, programe care să introducă și să promoveze valori cum ar fi compasiune, bunătate, curaj, empatie, respect și responsabilitate. Deși nu mă aștept că societatea românească să se schimbe “peste noapte”, am încredere că “Școala încrederii” va ajuta școlile să facă un important pas înainte. Cu răbdare, perseverență și responsabilitate, acest program poate să ofere sprijinul și îndrumarea de care profesorii au nevoie, poate să devină o  punte de legătură între elevi și profesori, între școală și societate.

Andra Comșa, COO Wayfare

“Am rezonat încă de la început cu inițiativa, poate și pentru că înainte de a fi antreprenor și a conduce o companie de 800 de oameni, am fost profesor. Asta m-a ajutat și mă ajută în continuare să înțeleg nevoile învățământului din România și să susțin, alături de colegii mei din Fortech, proiecte care îmbunătățesc educația tinerilor și îi ajută să-și descopere adevăratul potențial. “Școala Încrederii” este pentru noi un proiect vizionar, care pune punctul pe “i” asupra unui aspect mai neglijat în comunitatea noastră, sănătatea emoțională și mentală.

Dacă înainte, școala însemna un rezervor al cunoașterii, acum școala trebuie să susțină nevoi mult mai complexe: să fie un ghid în procesul de învățare, coach în alegerea unei cariere, să clădească tineri încrezători în forțele proprii și pregătiți să înfrunte schimbările. E o presiune mare asupra profesorilor, de la care se așteaptă mult, însă fără a li se acorda un sprijin concret în susținerea generațiilor tinere. De aceea, mă bucur că există programe precum Școala Încrederii, care le oferă profesorilor instrumentele practice pentru a crește tineri responsabili și implicați activ în procesul lor de învățare.

Schimbările nu se fac peste noapte, dar în 30 de ani, prin contribuția comună a mediului privat și a sistemului public, vom avea o școală care va pune accent pe gândirea critică, colaborare, comunicare, abilități atât de indispensabile în meseriile viitorului. Tehnologia cu siguranță va avea un impact în simplificarea acumulării de cunoștințe, însă, învățarea este un proces social, în care profesorii vor avea responsabilitatea cea mai frumoasă, dar și cu cele mai multe provocări – de a fi mentorii generației schimbării.” 

Călin Văduva, CEO Fortech

Liniile directoare pentru mine în ceea ce privește încrederea sunt:

– Încrederea în parteneri și în entuziasmul lor de a face lucruri este singurul element care duce la dezvoltarea oricărei afaceri. Orice colaborarea trebuie să înceapă cu încredere, contractele scrise fiind doar pentru momentele când lucrurile nu funcționează (respectiv se pierde încrederea).

– Cu privire la experiențele mele, când am primit încredere m-am simțit obligat să confirm (chiar fără a avea un contract) când nu am primit încredere m-am simțit obligat să o câștig.

Tiberiu Maier, CEO Signal Iduna România

Încrederea pt mine:

Încrederea este forța născută din credință și dragoste. Este sentimentul care are puterea să te facă să muți munții, în timp ce are delicatețea de a-ți ține sufletul în palmă. Este resursa în lipsa căreia, toate celelalte resurse nu iei găsesc curajul de a străluci împreună.

Atunci când am primit încredere, am dobândit încredere, am avut înțelegerea ca în noi se afla răspunsul la orice întrebare, energia pozitivă care face diferența între a reuși spre a fi fericit sau a simți ca nimic nu se leagă. M-am descoperit pe mine și am descoperit în mine dorința de a reuși. De a reuși pentru mine dar și pentru alții, de a fi un exemplu.

Lipsa încrederii duce la irosirea celei mai greu de găsit resurse – timpul. Atunci când nu avem sau nu primim încredere, pierdem nu doar timpul fizic, ci și timpul istoric în care am fi putut fi noi acel macaz prin care realitatea putea fi alta. Pierderea încrederii poate zadarnici trecerea cu folos a timpului, poate șubrezi, din temelie, puntea dialogului și lovește, de cela mai multe ori la temelia dragostei și a credinței.

Emilia Botezan, Șef birou relații externe și investitori Primăria Mun. Cluj-Napoca

Sponsorizare Raluca Ripan

În ultimii șase ani, compania noastră s-a implicat activ în proiecte care contribuie la revitalizarea școlilor profesionale, cu precădere a Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară ’’Raluca Ripan’’ din Cluj. Facem asta pentru că avem nevoie de meseriași care să-și cunoască foarte bine profesia și să aibă o atitudine corectă față de muncă, deoarece doar cu ei putem duce meșteșugul mai departe. 

Dacă până acum am acordat burse elevilor promițători de la ’’Raluca Ripan’’ și vom continua să o facem, a venit vremea ca acțiunile noastre să se îndrepte și către cei care îi formează pe viitorii noștri angajați: dascălii și părinții. În acest moment, sistemul de învățământ în școlile de stat, din care noi ne alegem personalul, are un grad de rezistență la transformările moderne ale societății, ca urmare am decis să susținem Programul de Educație furnizat de Wellbeing Institute și Transylvania College pentru Colegiul ’’Raluca Ripan’’. 

Ne bucurăm că ni s-a oferit această posibilitate, că avem resursele să o facem și sperăm ca ajutorul nostru să transforme această școală într-una a încrederii și stării de bine. 

Cosmin Moldovan, Președinte Consiliul de Administrație Moldovan-Carmangeria Sânnicoară

Am înțeles în cei 17 ani de management al crizei, că supraviețuirea și reinventarea unei companii țin în mod covârșitor de leadership. Mai exact, de încrederea liderului în sine însuși. Dar și de încrederea liderului în echipă. Cu încredere, totul merge mult mai lin. Lipsa de încredere produce bruiaje, derapaje, ezitări fără sfârșit, blocaje. Dacă vom educa încă din școală copiii cu încredere, vom avea mai târziu oameni care vor conduce afaceri cu încredere.

Fără încredere, nu știm cine suntem. Fără încredere, nu vedem mai departe în față. Fără încredere, nu avem energie să ținem drumul. Doar cu încredere ne putem atinge potențialul. Filosofia mea și a grupului din care fac parte, Impetum, este de a maximiza valoarea, fie că e vorba despre valoarea unei companii sau despre valoarea fiecărui om în parte. Ducând mai departe această viziune către societate, sprijinim maximizarea valorii fiecărui om și, de aceea, sprijinim educația. Școala, pe lângă familie, este primul stadiu care ar trebui să maximizeze valoarea unui om. Din păcate, în prea multe cazuri școala este inhibitor de încredere, nu incubator. Susțin școala ca maximizator de valoare, ca incubator de încredere. Susțin Școala Încrederii.

Andreea Cionca, Innovation Leader, Impetum Group

De ce este sunt în proiectul Școala Încrederii? Pentru că orice poveste are nevoie de un povestitor. Dar mai ales pentru că visul meu este ca tot mai mulți adulți din România să învețe încă de la școală cum să comunice cu încredere.  Ca antrenor al metodei ”Comunicare Vie”, mi-am propus să lucrez cu copiii din Școlile Încrederii pentru a-i învăța cum cuvintele trebuie să împărtășească cu adevărat ceva, în loc să mimeze forme goale, pretențioase.  Doar așa cuvintele ne vor da încredere și ne vor vindeca. Doar așa comunicarea va fi despre comuniune și comunitate.

Dacă îi deprindem pe copii să mimeze sensul la școală, dacă îi încurajăm să vorbească pretențios- lemnos, aceștia vor perpetua ca adulți birocrația, lipsa de claritate din comunicarea oficială și astfel neîncrederea. Ce înseamnă birocrație altceva decât o continuare a îndemnului ”umpleți paginile” de la teza la limba română? Sau a întrebării de după lucrare, ”cât ai scris?” în loc de firescul ”ce ai scris?”. Francois Thom spunea că limba de lemn este un caz în care limbajul a divorțat de gândire și nu a murit după separare. Prin comunicarea limpede, asumată, încercăm să creștem niște copii care să vorbească și să gândească încrezători. Niște copii care să respingă falsitatea, lipsa de conținut și astfel manipularea. Niște copii cu discernământ față de ce li se spune. Totul începe de la încredere. 

Susțin Școala Încrederii pentru o generație de oameni capabili să vorbească limpede, asumat, curajos.

Cristina Andone, scriitor

When we receive trust , the control and our work reduces , so we  prefer  to employ people that  have trustful character  even if they have  less experience .

When we don’t have trust we  have to control them very  often  and we have double work , so there is no meaning to employee them or continue to work. So for us the first criteria is the TRUST in one employer.

Domna Filipos Karabinas, Project & Sales Manager Karplastic

Sponsori

Fii parte din Școala Încrederii!

Dacă vrei să faci parte din procesul nostru și să afli mai multe detalii despre program, trimite-ne un mesaj.