Binele se contruiește împreună
Susținem, încurajăm și ghidăm dezvoltarea personală și profesională a personalului școlar, ne implicăm în proiecte de dezvoltare comunitară, aducem perspective noi asupra educației prin proiecte ecosistemice care au misiunea să aducă șanse la educație fiecărui copil, din fiecare școală a României.
Programul „Începe la școală” este un demers comun de îmbunătățire a experienței școlare, creat și dezvoltat împreună cu Școala Încrederii, CSR Nest, Asociația De-a Arhitectura și Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE). Creat împreună cu ING.
Timp de 2 ani (2024-2026), cele 10 școli incluse în proiect vor beneficia de o intervenție integrată, cu inițiative și moduri de lucru complementare, care vizează spații sigure, moderne și sustenabile, o infrastructură de bază și eficiență energetică, relații sănătoase și educație psihoemoțională.
Proiectul „Școala Tinerilor Profesori de Încredere” este implementat de Asociația Școala Încrederii și finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European + prin Programul Educație și Ocupare.
Proiectul se adresează tuturor studenților și masteranzilor între 18 și 35 de ani, care doresc să urmeze o carieră didactică și să fie profesorii de care copiii din școlile noastre au atât de mare nevoie. Perioada de derulare a proiectului este 1 noiembrie 2024 – 31 august 2026.
Obiectivul general al proiectului „Școala Tinerilor Profesori de Încredere” este să ajute la creșterea relevanței formării profesionale pentru 280 de studenți cu domiciliul în regiuni mai puțin dezvoltate, prin organizarea a 280 stagii practica în școli de aplicație, pe o perioadă de 24 luni (1 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2026).
Ca obiective specifice, proiectul vizează îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie.
În cadrul proiectului, studenții vor avea posibilitatea să participe la 2 mari activități: un program de formare pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale și a competențelor verzi în educație și un program de practică pedagogică.
Programul de formare pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale și a competențelor verzi în educație, cu o durată de 70 de ore, se va derula pe parcursul unui an, prin mix de metode de livrate (online si onsite) și va aborda subiecte precum: dezvoltarea abilităților de leadership și management a resurselor și a timpului, integrarea principiilor de sustenabilitate în activitatea didactică, dezvoltarea competențelor digitale pentru crearea de lecții de impact, dezvoltarea abilităților de crearea de prezentări și interacțiuni memorabile cu elevii în clasă etc.
Programul de practică pedagogică, cu o durată de 95 de ore, pe parcursul unui an, este gândit să vină în întâmpinarea nevoilor studenților prin vizite în școli, sesiuni de planificare a lecțiilor, mentorat la lecții, sesiuni de predare la clasă concomitent cu aprofundarea noțiunilor de pedagogie și primirea de feedback aplicabil din partea mai multor tutori.
Participarea la programul de formare și la stagiul de practică este complet gratuită, proiectul fiind finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European + prin Programul Educație și Ocupare, un buget alocat de 4.701.518,60 lei, având cod de identificare proiect 311739.
Director Executiv al Asociației Școala Încrederii