Oamenii de încredere ai programului

„Pe lângă ceea ce poate însemna încrederea—sinceritate, siguranță, am învățat în cadrul acestui proiect că înseamnă și a fi vulnerabil, a te lăsa descoperit ca om. Noi, dascălii, suntem cei care creează punți de legătură cu elevii. Or, cum putem face acest lucru dacă nu ascultându-i, apropiindu-ne de ei? Elevii au nevoie pur și simplu să fie ascultați, și apoi înțeleși. Și, de cele mai multe ori, noi suntem singurul adult din viața lor la care găsesc refugiu…înțelegere. Există o idee care mi-a plăcut încă de la început în Școala Încrederii, și anume că schimbarea începe cu mine—în idei, în mentalități, în paradigme, legate de relația dintre profesor și elev.”

Natalia Ciortea

profesor învățământ primar Liceul Teoretic „Pavel Dan”, Câmpia Turzii

„Am ales acest program pentru că tocmai asta am simțit că trebuie să dea o școală elevilor care intră în ea: încredere. Elevul trebuie să se simtă bine în școala în care ajunge, și primul lucru care îi dă acest sentiment de bine este încrederea—încrederea că a ajuns acolo unde se poate dezvolta, că cei din jurul lui sunt pregătiți să-l primească așa cum este, în care-i este bine atât personal, cât și pentru visurile și idealurile pe care și le-a format. Că are tot ce-i trebuie să ajungă omul care își propune.”

Rodica Costache

director Liceul Tehnologic „Voievodul Gelu”, Zalău

„Școala Încrederii înseamnă a-i ajuta pe elevi să înțeleagă ce au ei, dar încă nu au înțeles. […] Toți avem o putere în noi. Și prin Școala Încrederii, asta cred că aș putea să fac pentru ei: să-i ajut să găsească puterea, puterea de a schimba lucrurile în jurul lor și pe ei înșiși. Vreau să-i ajut să înțeleagă că soluția e mereu în tine.”

Otilia Chindriș

profesor de Limba și literatura română, Colegiul Național „Dragoș Vodă”, Sighetu Marmației

„Mereu mi-a plăcut să încerc lucruri noi, și am ales să fac asta pentru școala copilului meu. Care nu se mai putea numi școală, nu mai era una, decât cu numele. De când am reușit să avem un nou director, cu care am și făcut echipă, școala noastră a prins aripi. Pentru că s-a înțeles cât de importantă este implicarea părinților. Astfel, de 3 ani încoace, cei 3 „actori”—părinte, elev, profesor, sunt ca o echipă sudată care își înțeleg nevoile și caută să se dezvolte împreună, având în centru interesul copilului […] și avându-l alături mereu pe director, bineînțeles. În lupta mea de a le oferi copiilor tot ce-i mai bun, am realizat că profesorii au nevoie de sprijin. Degeaba ai o școală renovată, dacă tu (ca profesor) nu ești sprijinit să faci lucrurile pe care părinții le așteaptă, respectiv a crește gradul de încredere și de plăcere a copiilor de a veni la școală. Copilul vede o clasă nouă, se obișnuiește cu ea, dar nu e suficient, noi ne dorim ceva mai mult: siguranță, plăcerea de învăța lucruri noi și de a deveni adulți responsabili. Și asta am descoperit prin Școala Încrederii. Ceea ce m-a atras pe mine nu a fost doar sprijinul oferit profesorilor, care îi ajută să se formeze și să se descopere, ci că se adresează și părinților. Și părinții beneficiază de sprijin, în sensul de implicare și înțelegere a propriilor copii.”

Otilia Guli

președinta Asociației de părinți și coordonator Echipa Încrederii - Părinți, Liceul Teoretic „Marin Preda”, București

„De când școala noastră s-a alăturat marii familii a Școlii Încrederii, copilul meu, care este elev în clasa a VI-a la Școala gimnazială nr.1 Dobrin, a devenit mai sociabil, mai responsabil și mai îndrăzneț. Dacă în clasele primare nu purta conversații despre activitățile de la școală, pot spune că acum povestește acasă aproape zilnic, fie despre o lecție, sau o activitate interesantă de la școală. Îi mulțumesc doamnei director Petran Delia pentru sufletul pe care-l pune și dragostea pe care o poartă pentru copiii noștri.”

Emilia Rodica Plosca

mama lui Kevin Marian Plosca, elev în clasa a VI-a la Școala Gimnazială nr.1 Dobrin, Sălaj

Împreună, putem face o diferență și construi un viitor mai luminos pentru toți copiii din România.