Rablău Claudia Adina este cadru didactic cu o vechime de 32 de ani în sistem. Da, este mult, dar nu ar schimba pentru nimic domeniul de activitate. Și spune asta fiindcă a ales această meserie cu inima, căutând ca ceea ce face să impacteze societatea și să îi ofere satisfacție și sens.
 
Fiindcă un profesor excelent este în continuă căutare și e nevoie să țină pasul cu educația actuală, Adina consideră că Programul Școala Încrederii a ajutat-o să dezvolte un climat sănătos în școală și clasă, încât elevii să revină cu drag. A găsit acele resurse de care avea nevoie pentru a produce învățarea la clasă și pentru a îi menține pe elevi antrenați în sarcini.
 
„Dacă un profesor reușește să-și motiveze elevii și să-i inspire, acesta este de încredere. Dacă un profesor reușește să observe emoțiile negative ale unui elev, să le înțeleagă și este deschis să-l sprijine pentru a le depăși, acesta este de încredere. Un profesor de încredere este cel care pune starea de bine a elevului pe primul loc. E nevoie să punem mai mult accent pe inteligența emoțională a elevilor, deoarece starea de bine a acestora are impact asupra competențelor academice”, declară Adina. Iar noi nu putem să nu fim de acord.
 
E nevoie să alocăm timp, toți cei din jurul copiilor, să adresăm întrebări precum „Cum te-ai simțit la școală?” sau „Ai făcut ceva interesant la școală?”. Copiii au nevoie de sprijin, să simtă că ei contează și nu notele. Că starea lor este cea care generează învățarea și curiozitatea.
E nevoie să luăm atitudine în beneficiul elevilor!