Profesor, jobul fără de care celelalte joburi nu ar exista

Știm cu toții cât de important este rolul cadrului didactic în viața copiilor. Dascălii sunt cei care modelează viitorul elevilor. Pregătirea, vocația și dedicarea lor influențează profund dezvoltarea intelectuală, emoțională și psiho-socială a copiilor care, la rândul lor, vor deveni liderii de mâine.

Învățarea nu are vacanță, nici pentru elevi, nici pentru profesori

Ne pregătim pentru viitor

Școala Tinerilor Profesori de Încredere

Când totul se succede cu rapiditate, când social media a redus atenția la câteva secunde, profesorii fac eforturi să țină pasul cu metodele de predare actualizate și să folosească metode educaționale potrivite care să-i țină captivați pe elevi. Astfel, educatorii, învățătorii și profesorii trebuie găsească echilibrul dintre metodele tradiționale și tehnologiile emergente, între joc și joacă, menținând esența interacțiunii umane și dezvoltând abilități care sunt ancorate în societatea actuală.

Învățarea ar trebui să se întâmple pe toată perioada vieții

România, pe ultimul loc la învățarea continuă în UE

Școala Tinerilor Profesori de Încredere

Realitatea educației continue (Lifelong Learning) ne arată că România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană la participarea adulților în programe de învățare continuă (Eurostat, 2023). De cele mai multe ori, cauzele pentru care profesorii renunță să mai fie mentori pentru colegii lor – tinerii profesori la început de drum ori motivele pentru care renunță la formare profesională continuă sunt lipsa timpului, epuizare fizică și mentală, supraîncărcarea profesorilor cu sarcini ori insecuritate privind dezvoltarea personală într-un mediu care uneori, poate fi resimțit solitar. Într-un astfel de context, tinerii, care își doresc o carieră în educație, se simt fie nepregătiți, fie au nevoie de programe de formare care să le ofere mai multe resurse aplicabile în sala de clasă ori de sprijin sau de un tutor care să îi ghideze.

„Teoria este imperios necesară, însă nu este suficientă pentru a asigura o carieră a excelenței în învățământ. De la această premisă a pornit proiectul «Școala Tinerilor Profesori de Încredere», prin care peste 280 de tineri trec printr-un program de formare de peste un an, care să-i pregătească pentru viitor, în mod real.”
ani
1

Proiectul „Școala tinerilor profesori de încredere” este derulat de Asociația Școala Încrederii pe o perioadă de 2 ani și a luat naștere ca o nevoie organică privind formarea viitorilor profesorilor care au nevoie atât de cunoștințe teoretice și de terminologie specifica sistemului de educație, cât și de practică efectivă la clasă, în fața copiilor. Astfel, „Școala tinerilor profesori de încredere” oferă viitoarelor cadre didactice un cadru de dezvoltare profesională care îmbină teoria cu practica pedagogică.

studenți
1

Obiectivul general al proiectului este creșterea relevanței formării profesionale pentru 280 studenți, prin organizarea a 280 stagii de practică la angajator. Perioada de derulare este 1 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2026.

stagii de practică
1

Obiectivul general al proiectului este creșterea relevanței formării profesionale pentru 280 studenți, prin organizarea a 280 stagii de practică la angajator. Perioada de derulare este 1 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2026.

LEI
1

Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European + prin Programul Educație și Ocupare, cu buget alocat de 4.701.518,60 lei, având cod de identificare proiect 311739.

Cui se adresează

Școala Tinerilor Profesori de Încredere

Proiectul se adresează studenților la licență și masterat (studenți care urmează un program de nivel ISCED 6-8), cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 de ani, cu domiciliul în regiuni mai puțin dezvoltate, din universitățile românești și are ca obiective specifice:

Obiectivele

Școala Tinerilor Profesori de Încredere

  • Îmbunătățirea competențelor antreprenoriale și adaptarea competențelor și calificărilor legate de mediu, climă, energie, economia circulară și bioeconomie și pentru dobândirea competențelor cerute de sectoarele legate de tranziția climatică pentru un număr de 280 practicanți, prin participarea la un program de dezvoltare a competențelor antreprenoriale, intervenție materializată pe parcursul a 21 luni. 
  • Îmbunătățirea relevanței pregătirii profesionale pentru un număr de 280 de studenți, prin participarea la stagii de pregătire practică la agenți economici și pentru ocupații corelate cu domeniul lor de pregătire, intervenție materializată pe parcursul a 24 de luni. 
  • Dezvoltarea nivelului de motivare și de implicare în activități de învățare la locul de muncă prin inovare și creativitate, prin acordarea de indemnizații de participare la stagiile de practică și organizarea de competiții profesionale, finalizate cu premii. 
  • Îmbunătățirea nivelului de calificare pentru un număr de 169 participanți la stagiile de practică, prin finalizarea cu succes a stagiilor de practică, intervenție materializată pe parcursul a 24 de luni. 
  • Creșterea gradului de conștientizare cu privire la corelarea nevoilor de instruire cu nevoile pieței muncii, prin realizarea unei analize în vederea anticipării unor nevoi orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale, intervenție materializata pe parcursul a 21 de luni.

Prin mentorat, ghidaj și susținere, participanții își dezvoltă abilitățile pedagogice și aplică cele mai recente cercetări în educație.

Rezultate preconizate

Școala Tinerilor Profesori de Încredere

  • Dezvoltarea competențelor antreprenoriale, inclusiv adaptarea competențelor și calificărilor legate de mediu, climă, energie, economia circulară și bioeconomie și pentru dobândirea competențelor cerute de sectoarele legate de tranziția climatică 
  • Stagii de practică 
  • Realizarea de analize în vederea identificării unor nevoi orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale 
  • Management de proiect 
  • Activitatea distinctă de informare și publicitate  

Primul job în educație nu se uită niciodată

Școala Tinerilor Profesori de Încredere

De cealaltă parte a catedrei, sunt emoții la fel de mari precum cele din bănci. Cu siguranță, educatorul, învățătorul ori profesorul tău își amintește: primul „Buunăăă ziiiuuuaaa” de la clasă,  prima ședință cu părinții,  prima provocare de la clasă, prima dată când s-a simțit neînțeles de către colegi, prima reacție a elevului care a luat nota 10, prima îmbrățișare de grup de la clasă, prima serbare, primul ,,Mulțumesc că m-ați învățat” sau  ultima serbare de clasa a IV-a. Însă, pentru un profesor debutant, primele luni la catedră sunt decisive. Planificarea lecțiilor, gestionarea interacțiunii cu elevii, colaborarea cu părinții și integrarea în colectivul didactic pot fi provocări copleșitoare.

Implică-te și tu!