
Când totul se succede cu rapiditate, când social media a redus atenția la câteva secunde, profesorii fac eforturi să țină pasul cu metodele de predare actualizate și să folosească metode educaționale potrivite care să-i țină captivați pe elevi. Astfel, educatorii, învățătorii și profesorii trebuie să găsească echilibrul dintre metodele tradiționale și tehnologiile emergente, între joc și joacă, menținând esența interacțiunii umane și dezvoltând abilități care sunt ancorate în societatea actuală.
Realitatea educației continue (Lifelong Learning) ne arată că România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană la participarea adulților în programe de învățare continuă (Eurostat, 2023). De cele mai multe ori, cauzele pentru care profesorii renunță să mai fie mentori pentru colegii lor – tinerii profesori la început de drum ori motivele pentru care renunță la formare profesională continuă sunt lipsa timpului, epuizare fizică și mentală, supraîncărcarea profesorilor cu sarcini ori insecuritate privind dezvoltarea personală într-un mediu care uneori, poate fi resimțit solitar. Într-un astfel de context, tinerii, care își doresc o carieră în educație, se simt fie nepregătiți, fie au nevoie de programe de formare care să le ofere mai multe resurse aplicabile în sala de clasă ori de sprijin sau de un tutor care să îi ghideze.
Proiectul „Școala tinerilor profesori de încredere” este derulat de Asociația Școala Încrederii pe o perioadă de 2 ani și a luat naștere ca o nevoie organică privind formarea viitorilor profesorilor care au nevoie atât de cunoștințe teoretice și de terminologie specifica sistemului de educație, cât și de practică efectivă la clasă, în fața copiilor. Astfel, „Școala tinerilor profesori de încredere” oferă viitoarelor cadre didactice un cadru de dezvoltare profesională care îmbină teoria cu practica pedagogică.
Obiectivul general al proiectului este creșterea relevanței formării profesionale pentru 280 studenți, prin organizarea a 280 stagii de practică la angajator. Perioada de derulare este 1 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2026.
Obiectivul general al proiectului este creșterea relevanței formării profesionale pentru 280 studenți, prin organizarea a 280 stagii de practică la angajator. Perioada de derulare este 1 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2026.
Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European + prin Programul Educație și Ocupare, cu buget alocat de 4.701.518,60 lei, având cod de identificare proiect 311739.
Proiectul se adresează studenților la licență și masterat (studenți care urmează un program de nivel ISCED 6-8), cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 de ani, cu domiciliul în regiuni mai puțin dezvoltate, din universitățile românești și are ca obiective specifice:
Prin mentorat, ghidaj și susținere, participanții își dezvoltă abilitățile pedagogice și aplică cele mai recente cercetări în educație.
De cealaltă parte a catedrei, sunt emoții la fel de mari precum cele din bănci. Cu siguranță, educatorul, învățătorul ori profesorul tău își amintește: primul „Buunăăă ziiiuuuaaa” de la clasă, prima ședință cu părinții, prima provocare de la clasă, prima dată când s-a simțit neînțeles de către colegi, prima reacție a elevului care a luat nota 10, prima îmbrățișare de grup de la clasă, prima serbare, primul ,,Mulțumesc că m-ați învățat” sau ultima serbare de clasa a IV-a. Însă, pentru un profesor debutant, primele luni la catedră sunt decisive. Planificarea lecțiilor, gestionarea interacțiunii cu elevii, colaborarea cu părinții și integrarea în colectivul didactic pot fi provocări copleșitoare.
Vrei să îți trimitem vești despre cum facem schimbarea? Lasă-ne emailul tău aici și abonează-te la newsletter-ul nostru.